iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,200,550
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,589,680
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
اخبار بین المللی صنعت آلومینیوم
هند بیشترین رشد در تولید آلومینیوم را از آن خود کرد

در سال ۲۰۱۶ حدود ۵۷٫۶ میلیون تن آلومینیوم از منابع معدنی در سراسر جهان تولید شد که چین با تولید ۳۱ میلیون تنی، سهم ۵۴ درصدی در تولید را از آن خود کرد. هند نیز با رشد قابل توجه ۱۷ درصدی، در سال ۲۰۱۶ در حدود ۲٫۷۵ میلیون تن آلومینیوم تولید کرد. به گزارش اتاق خبر به نقل از اخبار…

اشتراک گذاری در

در سال ۲۰۱۶ حدود ۵۷٫۶ میلیون تن آلومینیوم از منابع معدنی در سراسر جهان تولید شد که چین با تولید ۳۱ میلیون تنی، سهم ۵۴ درصدی در تولید را از آن خود کرد. هند نیز با رشد قابل توجه ۱۷ درصدی، در سال ۲۰۱۶ در حدود ۲٫۷۵ میلیون تن آلومینیوم تولید کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از اخبار فلزات، در سال‌های گذشته منابع معدنی بسیاری از مواد و کالاهای اولیه کاهش یافت و در همین راستا هزینه‌های قابل توجهی در بخش اکتشاف صورت گرفت. این در حالی بود که آلومینیوم فلزی مستثنی از این منظر بود و برخلاف دیگر فلزات، سال‌های خوبی را از لحاظ منابع معدنی و اکتشاف پشت سر گذاشت. علاوه بر این امر در اواخر سال ۲۰۱۶ آلومینیوم با افزایش تقاضا و عرضه در بازار مواجه بود و با انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری و با توجه به برنامه‌های بهبود زیرساختی وی، بازار آلومینیوم رونق خوبی پیدا کرد.

تولید جهانی آلومینیوم اولیه (آلومینیوم تولید شده از منابع معدنی) در سال ۲۰۱۶ با افزایش کوچک ۱۰۰ هزار تنی نسبت به سال ۲۰۱۵ به حدود ۵۷٫۶ میلیون تن رسید. در این گزارش کشورهای برتر در تولید معدنی آلومینیوم در سال ۲۰۱۶ مورد بررسی قرار می‌گیرند. در همین راستا، نمودار ۱، تولید آلومینیوم برترین کشورها را در این صنعت برای ۲ سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نشان می‌دهد.


اولین کشور، چین، با تولید معدنی ۳۱ میلیون تنی، سهمی در حدود ۵۴ درصدی در تولید آلومینیوم جهان رادر سال ۲۰۱۶ از آن خود کرد. این کشور نه تنها بزرگترین تولیدکننده فلز آلومینیوم در دنیا است، بلکه بزرگترین مصرف‌کننده آن نیز محسوب می‌شود. صنعت خودروسازی این کشور، بیشترین سهم در مصرف آلومینیوم را در سال ۲۰۱۶ به‌خود اختصاص داد. در حالی که تولید عظیم آلومینیوم چین به شدت بازار را تحت تأثیر قرار داده و همین امر باعث شده تا از سوی دیگر کشورها برای کاهش ظرفیت تولید خود تحت فشار باشد، تولید آلومینیوم این کشور در ژانویه سال ۲۰۱۷ رکورد ۲٫۹۵ میلیون تنی را ثبت کرد که در تاریخ صنعت آلومینیوم این کشور بی‌سابقه بود. با این حال، علاوه بر فشارهای خارجی، مسائل زیست‌محیطی کارخانجات تولیدکننده آلومینیوم چین، عامل دیگری برای کاهش ظرفیت این کشور خواهد بود که بنا به پیش‌بینی‌ها کاهش ظرفیت تولید چین در سال جاری به حدود ۲۳۰ هزار تن خواهد رسید.

بعد از چین، روسیه با تولید معدنی ۳٫۵۸ میلیون تن آلومینیوم در سال ۲۰۱۶ رتبه دوم را در تولید آلومینیوم از آن خود کرد. شرکت روسال، تولیدکننده اصلی آلومینیوم در روسیه در سال ۲۰۱۶ ششمین تولیدکننده آلومینیوم در جهان بود. این شرکت که برای سال‌های متوالی جزء ۲ شرکت برتر تولیدکننده آلومینیوم بود، در سال ۲۰۱۵ از رشد ظرفیت شرکت چینی Hongqiao عقب ماند.

تولید آلومینیوم کانادا در سال ۲۰۱۶ با رشد ۳۷۰ هزار تنی به رقم ۳٫۲۵ میلیون تن افزایش یافت. شرکت ریوتینتو، با ۱۶ واحد فعال تولیدی در کانادا، متصدی اصلی تولید آلومینیوم این کشور محسوب می‌شود. ایالات متحده امریکا در سال ۲۰۱۶ بیشترین حجم واردات آلومینیوم را از کشور کانادا داشت.

هند بیشترین مقدار در رشد تولید آلومینیوم را در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ ثبت کرد. تولید آلومینیوم این کشور از مقدار ۲٫۳۶ میلیون تن در سال ۲۰۱۵ به حدود ۲٫۷۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۶ (معادل ۱۷ درصد رشد) رسید که مقام چهارمی را در تولید آلومینیوم برای این کشور به ارمغان آورد. این امر با کاهش شدید نرخ رشد مصرف آلومینیوم هند در سال ۲۰۱۶ به مقدار ۵۰ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۵ همراه بود.

صنعت آلومینیوم ایران نیز سال گذشته را با رشد، نسبت به سال قبل خود پشت سر گذاشت. سال گذشته تولید آلومینیوم اولیه ایران با رشد ۸ درصدی، بدون اینکه ظرفیت تولید جدیدی به صنعت اضافه شود، به حدود ۳۸۰ هزار تن افزایش یافت و بیشترین مقدار را در تاریخ صنعت آلومینیوم کشور ثبت کرد.

منبع:اخبار فلزات

 

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.