iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,200,550
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,589,680
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
صنعت آلومینیوم ایران
وابستگی فویل آلومینیومی به صنعت بسته بندی

فویل‌های آلومینیومی در ۴ دسته مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند: صنعت بسته‌بندی، صنایع الکتریکی، صنعت مبدل‌های حرارتی و ساختمان (پانل‌های کامپوزیتی). در این میان صنعت بسته‌بندی، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فویل‌های آلومینیومی در سطح جهان با سهم بیش از ۷۰ درصد است. در ایران نیز در صنعت بسته‌بندی بیشترین سهم مربوط به مصرف فویل و کمترین سهم از تقاضای این محصول…

اشتراک گذاری در
فویل آلومینیوم

فویل‌های آلومینیومی در ۴ دسته مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند: صنعت بسته‌بندی، صنایع الکتریکی، صنعت مبدل‌های حرارتی و ساختمان (پانل‌های کامپوزیتی). در این میان صنعت بسته‌بندی، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فویل‌های آلومینیومی در سطح جهان با سهم بیش از ۷۰ درصد است. در ایران نیز در صنعت بسته‌بندی بیشترین سهم مربوط به مصرف فویل و کمترین سهم از تقاضای این محصول مربوط به مبدل‌های حرارتی است.

به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از  اخبار فلزات، از ویژگی‌های مهم فویل‌های آلومینیومی این است که حتی در ضخامت‌های بسیار پایین (تا ۰٫۰۰۷ میلی‌متر) نیز به‌دلیل ساختار کریستالی فشرده‌ای که دارد، همچنان غیرقابل نفوذ بوده و در مقابل نور مرئی کدر محسوب می‌شود (نور مرئی و طیف‌هایی با طول موج بزرگتر را از خود عبور نمی‌دهد). این ویژگی سبب شده تا فویل آلومینیومی کاربردهای بسیاری خصوصا در صنایع بسته‌بندی و غذایی پیدا کند. این در حالی است که اکسید آلومینیوم تشکیل شده روی سطح محصولات آن، سبب می‌شود تا فویل‌های آلومینیومی نسبت به بسیاری از واکنش‌های شیمیایی نیز خنثی باشند و در بسته‌بندی و نگهداری طولانی مدت مواد غذایی فاسد شدنی، کاربردهای بسیاری پیدا کند. در عین حال نیز با افزودن پوششی روی آن، می‌توان تا مقدار چشم‌گیری این ویژگی ذاتی فویل‌های آلومینیومی را بهبود بخشید.

از دیگر کاربردهای مهم فویل‌های آلومینیومی که به طور روزافزون در حال افزایش است به کاربردهای الکتریکی و حرارتی آن می‌توان اشاره کرد . عمده مصارف فویل آلومینیومی در صنایع الکتریکی محدود به کابل‌های شیلددار و محافظ‌دار در کابل‌های مخابراتی و فشار قوی است. البته از فویل‌های آلومینیومی در ساخت الکترودهای باتری‌ها و همچنین ساخت مدارهای الکتریکی چاپی نیز استفاده می‌شود و علاوه بر این موارد در ساخت مبدل‌های حرارتی پره‌دار و برخی از انواع پانل‌های کامپوزیتی آلومینیومی نیز استفاده می‌شود. نکته جالب توجه اینکه در کاربرد مبدل‌های حرارتی از فویل آلومینیوم به‌عنوان هادی حرارتی و در کاربرد دومی به‌عنوان عایق حرارتی استفاده می‌شود؛ البته توجه به این نکته نیز ضروری است که استفاده از ورق‌های آلومینیومی که دارای ضخامتی بیش از ۰٫۲ میلی‌متر هستند، در این قبیل از محصولات بیشتر رواج دارد.

می‌توان گفت که فویل‌های آلومینیومی در ۴ دسته مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند: صنعت بسته‌بندی، صنایع الکتریکی، صنعت مبدل‌های حرارتی و ساختمان (پانل‌های کامپوزیتی). در این میان صنعت بسته‌بندی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فویل‌های آلومینیومی در سطح جهان با سهم بیش از ۷۰ درصدی است.فویل آلومینیومی در ایران عمدتا در بخش صنعت بسته‌بندی به مصرف می‌رسد. در این میان لفاف‌های غذایی و دارویی و پس از آن ظروف یکبار مصرف بیشترین سهم را در تقاضای فویل آلومینیومی دارند. دومین مصرف‌کننده فویل که در رأس آن، واحدهای تولیدکننده کابل‌های مخابراتی و برقی فشار قوی با مصرف حدود ۶۰ درصد فویل‌های آلومینیومی مورد استفاده در صنایع الکتریکی قرار دارند، صنایع الکتریکی است. ساخت پانل‌های کامپوزیتی، در و دیوارهای ضد آتش در ایران در رتبه بعدی مصرف فویل قرار دارند. در نهایت واحدهای تولیدکننده مبدل‌های حرارتی کمترین تقاضای فویل ایران را در اختیار دارند.

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.