iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
اقتصاد ایران
چرا تحریم آلومینیوم و سایر فلزات ایران نمی تواند موثر باشد

رییس جمهور آمریکا در یک فرمان اجرایی، اقدام به تحریم تجارت سنگ آهن، فولاد و آلومینیم و مس ایران کرد تا 10% صادرات ایران را با چالش مواجه سازد. در ادامه با اتاق خبر ایراک همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به اینکه چرا اثربخشی تحریم آلومینیوم و سایر فلزات ایران نمی تواند مانند سایر تحریم های آمریکا ضد ایران…

اشتراک گذاری در

رییس جمهور آمریکا در یک فرمان اجرایی، اقدام به تحریم تجارت سنگ آهن، فولاد و آلومینیم و مس ایران کرد تا 10% صادرات ایران را با چالش مواجه سازد.


در ادامه با اتاق خبر ایراک همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به اینکه چرا اثربخشی تحریم آلومینیوم و سایر فلزات ایران نمی تواند مانند سایر تحریم های آمریکا ضد ایران باشد
– بر خلاف نفت که مشتریان آن محدود به دولتها و شرکتهای بزرگ میباشند، مشتریان فولاد و مس بعضا تجار و شرکتهای بازرگانی با مقیاس متوسط/کوچک بوده و تعداد آن بسیار بالا است
– عمده شرکتهای تولیدی این حوزه خصوصی سازی شده و از انعطاف پذیری مطلوبی در تصمیم گیری های مرتبط با امور تجاری و اداره بنگاه برخوردارند.
– زنجیره تجارت خارجی این حوزه به بیش از 2500 کارت بازرگانی و شرکت تجاری داخلی متصل بوده و بر خلاف نفت ، کاملا غیر متمرکز است که اعمال محدودیت صادرات را محدود میکند.
– سیستم بانکی بین المللی از زمان خروج برجام از آمریکا عملا از ارایه سرویس به بخشهای مختلف اقتصادی شامل صنایع آهن و فولاد و آلومینیم و مس خودداری کرده است و این تحریم، عملا پیش خور شده است.
-عمده بازارهای صادراتی صنایع آهن و فولاد و فلزات اساسی ایران، منطقه ای و شامل کشورهایی است که دارای مرز زمینی با ایران هستند
– در حال حاضر و افق 6 ماه آینده، صادرات آلومینیم و سرب ایران بدلیل محدودیت تولید و تقاضای بالای داخل کشور، محدود شده و بعضا مجوز صادرات برای آن صادر نمیشود.
-عمده شرکتهای خارجی بزرگ ارایه کننده خدمات به حوزه معدن و صنایع معدنی ایران 12 ماه قبل و همزمان با دور اول تحریمها، از ایران خارج شده اند.

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.