iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
اخبار بین المللی صنعت آلومینیوم
چینی ها منبع قراضه آلومینیوم دنیا

بازیافت آلومینیوم در چین با نرخ بالاتری در قیاس با سایر کشورهای جهان انجام می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که مقدار شمش‌های آلومینیوم تولید شده از قراضه در چین، تا سال ۲۰۲۰ سالانه به‌طور متوسط حدود ۸ درصد رشد داشته باشد. با توجه به اینکه سهم منابع ثانویه (قراضه) در مصرف آلومینیوم رو به افزایش است، می‌توان گفت که افزایش تولید قراضه‌های…

اشتراک گذاری در
قراضه آلومینیوم

بازیافت آلومینیوم در چین با نرخ بالاتری در قیاس با سایر کشورهای جهان انجام می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که مقدار شمش‌های آلومینیوم تولید شده از قراضه در چین، تا سال ۲۰۲۰ سالانه به‌طور متوسط حدود ۸ درصد رشد داشته باشد. با توجه به اینکه سهم منابع ثانویه (قراضه) در مصرف آلومینیوم رو به افزایش است، می‌توان گفت که افزایش تولید قراضه‌های آلومینیوم چین در کنار روند افزایشی تولید آلومینیوم اولیه این کشور، به کاهش قیمت این فلز در بازارهای بین‌المللی دامن بزند.

 

به گزارش اتاق خبر ایراک و به نقل از اخبار فلزات، کشور چین به‌واسطه جمعیت بالا و صنایع بی‌شمار در حال توسعه‌ای که دارد در سال‌های اخیر بزرگترین مصرف‌کننده بسیاری از فلزات اساسی از جمله آلومینیوم بوده است. بازار مصرف این کشور به‌قدری بزرگ است که در سال گذشته، بیش از ۵۶ درصد کل بازار بین‌المللی از این فلز را به‌خود اختصاص داد. چنین بازار عظیمی در یک کشور، سبب شده تا بازار چین همواره تأثیر شگرفی در تعیین قیمت فلزی چون آلومینیوم داشته باشد. به‌واسطه همین بازار عظیم نیز، واحدهای بی‌شماری از تولید آلومینیوم در چین شکل گرفته‌اند، به‌طوری که در سال گذشته، حدود ۵۴ درصد آلومینیوم تولید شده در کل دنیا، تنها به کشور چین تعلق داشت.

با وجود اینکه صنعت تولید آلومینیوم اولیه (تولید شده از منابع معدنی) در چین اعتبارات و یارانه‌های قابل توجهی را از دولت دریافت می‌کند، ولی بازار مصرف گسترده آلومینیوم در چین علاوه بر هزینه‌های پایین تولید آلومینیوم از منابع ثانویه (قراضه‌های آلومینیومی) باعث شده تا تولید شمش ثانویه در چین نیز با بهره‌وری بالایی در ظرفیت‌های عظیم فعالیت داشته باشد. به‌جرأت می‌توان گفت که بهره‌وری بازیافت قراضه‌های آلومینیومی در کشور چین، در مجموع بیشتر از سایر کشورهای مصرف‌کننده آلومینیوم است. از همین رو، چین را نیز در بازیافت و تولید شمش‌های ثانویه آلومینیوم می‌توان سرآمد دیگر کشورها دانست.

نرخ بازیافت آلومینیوم چین که در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ که بیش از ۵۵ درصد بود، با رشد چشم‌گیر در طول سال ۲۰۰۸ به حدود ۷۹ درصد افزایش یافت. پس از آن نرخ بازیافت در سطح تقریبا ثابتی باقی ماند. با این وجود در ۳ سال گذشته افزایش اندکی را ثبت کرد. در کل می‌توان گفت که به‌طور متوسط بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶، نرخ بازیافت سالانه حدود ۰٫۴۶ درصد رشد داشته است. این در حالی است که حجم تولید آلومینیوم و مصرف آن در همین دوره، با رشد قابل توجهی همراه بوده است. از همین رو می‌توان اذعان داشت که نه‌تنها نرخ بازیافت آلومینیوم در چین رشد کرده، بلکه ظرفیت بازیافت و تولید شمش‌های ثانویه نیز به‌طور چشم‌گیری در این کشور توسعه یافته است.

البته گفتنی است که بخش قابل توجهی از شمش‌های ثانویه تولید شده در چین، در بازار همین کشور مصرف می‌شود. اما در صورت ادامه یافتن روند توسعه در بازیافت این فلز و همچنین کند شدن رشد اقتصادی و صنعتی آن، می‌توان شاهد صادرات شمش‌های ثانویه آلومینیوم از چین به سایر بازارهای بین‌المللی بود.

با توجه به پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده توسط مؤسسه بازار فلزات شانگهای، کشور چین تا سال ۲۰۲۵ به مهم‌ترین منبع تأمین‌کننده قراضه‌های آلومینیومی تبدیل خواهد شد. بنا به این پیش‌بینی، مصرف آلومینیوم چین در سال ۲۰۲۰ به بیشینه مقدار خود رسیده و پس از آن رشد مصرف آلومینیوم چین روند نزولی را در پیش خواهد گرفت. این روند سبب رشد تولید آلومینیوم ثانویه تا بیش از ۹ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ شده که حاکی از متوسط رشد سالانه ۸ درصدی است.

با توجه به اینکه تکنولوژی‌های تولید محصولات پایین‌دست آلومینیومی با قابلیت استفاده بیشتر از قراضه در حال ورود به بازار هستند، می‌توان افزایش سهم منابع ثانویه در مصرف آلومینیوم (که در حال حاضر نسبت به بسیاری از فلزات دیگر در سطح بالاتری قرار دارد) را در سال‌های پیش رو انتظار داشت. از این رو، رشد تولید قراضه‌های آلومینیومی چین طی همین دوره در کنار روند افزایشی تولید آلومینیوم اولیه چین، می‌تواند به کاهش قیمت آلومینیوم در سال‌های آتی دامن بزند.

منبع:اخبارفلزات

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.