iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
اخبار بین المللی صنعت آلومینیوم
تسهیلات ترکیه و عربستان به تجار عراقی

نایب رئیس اتاق بازرگانی بغداد گفت: در حالی‌که تاجران ایرانی و عراقی هنوز از طریق صرافی‌ها مبادله تجاری انجام می‌دهند و هزینه و ریسک جابجایی پول را دارند، ترکیه علاوه بر گسترش روابط بانکی و بستن قراردادهای دو جانبه با بانک‌های عراقی به تاجران فعال در جنوب عراق تسهیلات اعطا می‌کند. به گزارش اتاق خبر ایراک و به نقل از…

اشتراک گذاری در
نایب رئیس اتاق بازرگانی بغداد گفت: در حالی‌که تاجران ایرانی و عراقی هنوز از طریق صرافی‌ها مبادله تجاری انجام می‌دهند و هزینه و ریسک جابجایی پول را دارند، ترکیه علاوه بر گسترش روابط بانکی و بستن قراردادهای دو جانبه با بانک‌های عراقی به تاجران فعال در جنوب عراق تسهیلات اعطا می‌کند.

به گزارش اتاق خبر ایراک و به نقل از ایلنا، حکمت الدقاق در خصوص روند تجاری بین ایران و عراق گفت: بنا بر اطلاعاتی که رییس اتاق بازرگانی عراق و ایران آقای فاضل الحمدانی اعلام کرده‌اند روابط تجاری دو کشور در 5 ماه گذشته 30 درصد افزایش داشته است که بیشتر شامل واردات مواد غذایی و مصرفی بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی بغداد گفت: نوسانات ارزی در ایران باعث شد که واردات از ایران صرفه اقتصادی داشته باشد که در این بین سهم صنایع کوچک و متوسط بیش از گذشته شده است. اگر تاجران دو کشور به دنبال گسترده کردن این مراودات و خارج شدن آن از حوزه کالاهای مصرفی به سمت کالاهای سرمایه‌ای و صنعتی هستند باید در ابتدا وضعیت بانکی و مالی دو کشور را سر و سامان دهند.

وی اظهار داشت: به دلیل نزدیکی تاریخی که در حوزه اجتماعی و دینی بین مردم عراق و ایران وجود دارد مردم عراق تمایل به خرید کالاهای ایرانی دارند این امری است که هم تاجران سعودی و هم تاجران ترکیه‌ای از آن اطلاع دارند و بر همین اساس برای جبران این برتری ایران، اقدام به اتخاذ برخی سیاست‌های تشویقی کرده‌اند.

الدقاق ادامه داد: در حالی‌که تاجران ایرانی و عراقی هنوز از طریق صرافی‌ها مبادله تجاری انجام می‌دهند و هزینه و ریسک جابجایی پول را دارند، ترکیه علاوه بر گسترش روابط بانکی و بستن قراردادهای دو جانبه با بانک‌های عراقی به تاجران فعال در جنوب عراق تسهیلات اعطا می‌کند.

وی تصریح کرد: حمل‌ونقل یکی دیگر از مشکلات دو کشور است با وجود حجم بالای عبور و مرور از گمرکات هنوز فعالیت آن‌ها شبانه روزی نشده است و در هفته‌های اخیر برخی قوانین ارزی ایران باعث شده که تاجران ایرانی نتوانند به موقع کالا را به طرف عراقی برسانند، این در حالی است که عربستان برای سریع‌تر رسیدن کالا به عراق در حال ساخت یک راه انحصاری تجاری به هزینه خودش در جنوب عراق است.

الدقاق گفت: با خروج داعش از عراق و ثبات نسبی که بر این کشور حاکم شده فعالان اقتصادی عراق به سمت سرمایه‌گذاری داخلی می‌روند و به دنبال احیای برخی صنایع هستند.

وی تاکید کرد: فعالان اقتصادی ایران اگر خواهان حضور در عراق هستند باید شروع به سرمایه‌گذاری در این کشور از طریق قراردادهای مشارکت کنند ضمن آنکه صنعت عراق نیاز مبرمی به تخصص و تجربه مهندسان ایرانی دارد و می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی بغداد گفت: این نکته نباید فراموش شود که مدل فعالیت تجاری عراق در حال تغییر است و این کشور از یک وارد کننده صرف به سمت صنعتی شدن می‌رود.

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.