iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 فناوران آلومینیوم ایده آل آمیژه 960,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 995,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 990,000
صنعت آلومینیوم ایران
درخواست رفع ممنوعیت واردات شمش ضایعاتی آلومینیوم

در راستای رفع نیاز برخی از این صنایع، شمش‌های آلومینیوم حاصل از ذوب ضایعات از عراق وارد کشور می‌شد تا بخش قابل‌توجهی از این نیاز را تامین کند اما مدتی بود واردات این شمش از عراق ممنوع اعلام شده بود که در نشست مشترکی با حضور فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعضای سندیکای صنعت…

اشتراک گذاری در

در راستای رفع نیاز برخی از این صنایع، شمش‌های آلومینیوم حاصل از ذوب ضایعات از عراق وارد کشور می‌شد تا بخش قابل‌توجهی از این نیاز را تامین کند اما مدتی بود واردات این شمش از عراق ممنوع اعلام شده بود که در نشست مشترکی با حضور فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعضای سندیکای صنعت آلومینیوم در صدد رفع ممنوعیت واردات شمش حاصل از ذوب قراضه برآمدند.


به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از شاتا، در این نشست مقیمی اعلام کرد: رفع ممنوعیت واردات شمش حاصل از ذوب قراضه با توجه به ایجاد ارزش‌افزوده و توسعه صادرات محصولات آلومینیومی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار خواهد گرفت.
در این نشست اعضای سندیکای آلومینیوم با تشریح مشکلات و چالش‌های این صنعت خواستار اتخاذ تمهیداتی برای تسریع در تامین مواد اولیه موردنیاز این صنعت و تسهیل مشکلات ارزی شدند.
فرشاد مقیمی در نشست با سندیکای آلومینیوم، تامین مواد اولیه موردنیاز صنایع را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و گفت: تامین مواد اولیه علاوه بر حفظ و صیانت از تولید در ایجاد ارزش‌افزوده و حفظ اشتغال موثر بوده و ما با جدیت بر رفع مشکلات واحدهای صنعتی در این حوزه تمرکز کرده‌ایم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ممنوعیت واردات شمش حاصل از ذوب قراضه و نقش این مواد اولیه در افزایش تولید صنایع وابسته به آلومینیوم و کاهش نرخ تمام شده محصولات آلومینیومی خاطرنشان کرد: تولید آلومینیوم در کشور در شرایط خاصی قرار دارد و تسهیل ورود مواد اولیه موردنیاز این صنعت به شکل شبکه‌ای روی سایر صنایع وابسته به صنعت آلومینیوم به‌ویژه صنایع لوازم خانگی و خودرو بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
مقیمی اظهارامیدواری کرد که با هماهنگی وزیر صنعت، معدن و تجارت، تامین مواد اولیه موردنیاز این صنعت تسهیل شود و زمینه توسعه این صنعت در شرایط کنونی با اتخاذ تدابیر مناسب فراهم شود.

دچار خودتحریمی نشویم
درباره نشست برگزار شده و تامین مواد اولیه صنایع آلومینیوم، آریا صادق‌نیت حقیقی، عضو هیات‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در گفت‌وگو با صمت اظهار کرد: یکی از مشکلات ما خودتحریمی است که برخی از مدیران ما به آن دچار شده‌اند و به جای اینکه در شرایط سخت، تصمیم‌های صحیح و به‌موقع بگیرند، شرایط سخت‌تری را برای تولیدکنندگان در داخل به‌وجود می‌آورند.
صادق‌نیت حقیقی توضیح داد: اگر زمانی فلزی در تحریم قرار می‌گیرد و دشمن اجازه نمی‌دهد صنعت آلومینیوم در آن کشور رشد کند و خودکفا شود، در مقابل آن مدیران داخلی باید تمام همت خود را صرف این موضوع کنند که جلوی این بن‌بست‌ها را بگیرند. در این راستا یکی از بی‌تدبیری‌های مسئولان ما در کشور این است که جلوی ورود مواد اولیه را می‌گیرند.
وی در ادامه درباره شمش‌های حاصل از ذوب ضایعات عنوان کرد: به طور عمده شمش‌های حاصل از ذوب ضایعات در چند سال گذشته از عراق وارد کشور می‌شد که در تولید بیلت و آلیاژ مورداستفاده قرار می‌گرفت؛ این امر نیاز به شمش خالص را کاهش می‌داد و سبب کاهش هزینه‌ها می‌شد.
این عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در ادامه بیان کرد: تولیدکنندگان صنایع پایین‌دست آلومینیوم معتقدند در شرایطی که برای تهیه مواد اولیه با مشکل روبه‌‌‌رو هستند، واردات می‌تواند به آنها کمک کند و اگر قرار باشد از واردات این شمش جلوگیری شود، خودتحریمی بزرگی به‌شمار می‌رود. صادق‌نیت حقیقی ادامه داد: البته آقای مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت این فاجعه را درک کردند و نشستی که با سندیکا برگزار شد در این راستا بود و قول دادند از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مانع این امر شوند.
وی در ادامه تاکید کرد: تولید آلومینیوم چه با قراضه چه با شمش خالص، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در هیچ جای جهان از واردات مواد اولیه برای ایجاد ارزش‌افزوده و اشتغال جلوگیری نمی‌کنند به جز کشور ما. امیدواریم جلوی این کج‌فهمی‌ها گرفته شود.

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.