iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 فناوران آلومینیوم ایده آل آمیژه 960,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 995,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 990,000
اخبار بین المللی صنعت آلومینیوم
کلید آینده‌ی صنعت آلومینیوم در جنوب غربی چین قرار دارد

به گزارش اختصاصی اتاق خبر ایراک به نقل از بلومبرگ، استان یوننان توان تولید خود را دو برابر کرده است، اما تأمین برق محدود است و رقبای خارجی علاقه‌مند به ورود به این بازار هستند. در این روزها، نقش چین در بازار جهانی آلومینیوم مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صنعت نفت، شرکت‌های بزرگ برای فصل سودآوری آماده شده‌اند و در…

اشتراک گذاری در
کلید آینده‌ی صنعت آلومینیوم در جنوب غربی چین قرار دارد

به گزارش اختصاصی اتاق خبر ایراک به نقل از بلومبرگ، استان یوننان توان تولید خود را دو برابر کرده است، اما تأمین برق محدود است و رقبای خارجی علاقه‌مند به ورود به این بازار هستند. در این روزها، نقش چین در بازار جهانی آلومینیوم مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صنعت نفت، شرکت‌های بزرگ برای فصل سودآوری آماده شده‌اند و در حوزه معدن، تلاش Glencore برای به دست آوردن Teck Resources به اوج خود رسیده است.

پس در مورد آلومینیوم که در هر چیزی از قوطی‌های نوشابه تا قطعات هواپیما استفاده می‌شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ پاسخ احتمالاً در بلندی‌های جنوب غربی چین قرار دارد.

در سال جاری، تحلیلگران بازار چین را متعادل‌تر می‌بینند. این پس از کمبودی است که در سال ۲۰۲۲ رخ داده بود. ظرفیت تولید در حال گسترش است و این باعث کاهش نگرانی‌های خریداران در کشور شده است. این کشور بزرگترین مصرف‌کننده فلز صنعتی جهان است. با این حال، چشم‌انداز قطعی نیست و این به لطف استان یوننان است. دولت چین برای پیشبرد دستور کار سبز خود، تولیدکنندگان را تشویق کرده است تا برخی از کوره‌های ذوب آلومینیوم را به منطقه یوننان منتقل کنند. دلیل این امر وجود منابع فراوان هیدروپاور در آنجاست. این تغییر باعث شده است که ظرفیت تولید سالانه یوننان در پنج سال گذشته بیش از دو برابر شود و به بیش از ۵ میلیون تن برسد.
تولید نیروی برق در یوننان کمتر از یک چهارم در دوره موردنظر رشد کرد که باعث کاهش تولید و تقویت رقبای خارجی شد. لانگ شیتونگ، یک تحلیلگر برجسته با مرکز تحقیقات دولتی “آنتایکه”، در هفته گذشته در یک کنفرانس در پکن اعلام کرد که تولید آلومینیوم چین در امسال حدود 2٪ افزایش می یابد و به 41.2 میلیون تن می رسد.

مصرف نیز در حدود 42 میلیون تن خواهد بود. با توجه به نزدیکی عرضه و تقاضا، یوننان به عنوان تولید کننده نو ظهور شناخته شده است که به نظر می رسد به تکاپو افتاده است.

با توجه به کمبود بارش شدید در منطقه که بدترین شرایط آن در دهه گذشته است و همینطور بعد از خشکسالی شدید در سیچوان که منجر به تخلیه مخازن آب شد، به نظر میرسد کاهش تولید برای تامین نیازهای آبی منطقه احتمالاً صورت خواهد گرفت و برای تامین‌کنندگان خارج از چین، این موضوع خبر خوبی است. به عنوان مثال، واردات آلومینیوم فرآوری شده از روسیه در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال قبل تقریباً سه برابر شده است. تحلیلگران دیگر نیز پیشبینی میکنند که واردات آلومینیوم اولیه چین از روسیه در سال جاری از 668هزار تن به حدود ۸۰۰ هزار تن یا بیشتر افزایش خواهد یافت.

در هفته گذشته، هنگامی که کارشناسان و معامله گران در بیجینگ درباره کار خود صحبت می‌کردند، مدیران شرکت United Co. Rusal International PJSC’s با نمایندگان شرکت آلومینیوم چین در سمت دیگر شهر دیدار کردند. به گفته شرکت چینی، مذاکرات در خصوص تولید سبز برگزار شده بود و ممکن است هدف این دیدار افزایش خریدها نیز باشد.

در خبر دیگری، مصرف سوخت جت در چین در این فصل با افزایش ۷۴ درصدی در بخش پروازهای خارجی به اوج خود خواهد رسید.
به گفته JPMorgan Chase & Co.، تاجران جهانی نفت به نقطه عطف بعدی در بازیابی اقتصادی چین توجه دارند که مسافران در تعطیلات هفته طلایی در اوایل ماه مه به فرودگاه‌ها میروند. در سال ۲۰۱۹، حدود ۱۷۰ میلیون نفر از مردم چین به خارج از کشور سفر کردند، قبل از اینکه ویروس کرونا ظاهر شود. اما در سال گذشته، به دلیل قفل شدن کشور در برابر شیوع بیماری، این رقم به زیر ۹ میلیون نفر رسید. به همین دلیل، استفاده بیشتر و چشمگیرتر از سوخت جت در چین توضیح می‌دهد که چرا مصرف آن به عنوان بزرگترین محرک رشد تقاضای نفت جهان در سال جاری مهم محسوب می‌شود.

منبع:bloomberg

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.