iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,200,550
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,589,680
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
اقتصاد ایران
تاثیر رای مردم بر رشد اقتصادی

یک اقتصاددان می‌گوید تا زمانی که ماشین انتخابات کار می‌کند، باید در انتخابات شرکت کرد و در شرایطی که برای کشور رقم می‌خورد تاثیرگذار باشیم. به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از اقتصاد آنلاین ،سعید لیلاز با تاکید بر اینکه “حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ بسیار مهم است”، گفت: نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران بر زندگی مردم…

اشتراک گذاری در
تاثیر انتخابات بر اقتصاد

یک اقتصاددان می‌گوید تا زمانی که ماشین انتخابات کار می‌کند، باید در انتخابات شرکت کرد و در شرایطی که برای کشور رقم می‌خورد تاثیرگذار باشیم.

به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از اقتصاد آنلاین ،سعید لیلاز با تاکید بر اینکه “حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ بسیار مهم است”، گفت: نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران بر زندگی مردم تأثیر بسیاری می‌گذارد و وقتی دولت‌ها را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که چقدر میان آنها تفاوت وجود دارد. مثلاً نگاهی به برخی شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد در حالی که متوسط نرخ بهره‌وری در اقتصاد ایران در تمام هشت سال ماقبل سال ۱۳۹۲ منفی بود، ولی در تمام چهار سال گذشته پی در پی مثبت شده است.

او افزود: نرخ بهره‌وری در حالی در اقتصاد چهار سال اخیر مثبت بوده که این اتفاق بدون رشد سرمایه‌گذاری رخ داده است. در واقع ۱۵ درصدی که به تولید ناخالص داخلی کشور اضافه شده تماماً در محل بهره‌وری به دست آمده است. این موضوع نشان می‌دهد که وقتی مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و زمانی که شرکت نمی‌کنند چقدر در شرایط کشور تفاوت به‌وجود می‌آید.

این اقتصاددان تشریح کرد: به نظر من تا زمانی که ماشین انتخابات کار می‌کند و به ما جواب می‌دهد باید رأی خود را در این ماشین بیندازیم تا شرایط متفاوت و بهتری را برای کشور فراهم کنیم.

منبع:اقتصادآنلاین

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.